poniedziałek, 24 listopada 2014

One stroke dla początkujących







Przygotowałam dla Was mały tutorial z kwiatków malowanych metodą one stroke, które można w prosty sposób wykonać w domu. Zaznaczam, że sama dopiero stawiam pierwsze kroki w tych zdobieniach, ale chcę Wam od razu pokazać błędy, które ja popełniam.


A oto czego będziemy potrzebować:
pędzelki (prosty, skośny, do zdobień),
farbki akrylowe (ja mam zestaw z empiku),
kubeczek z wodą,
wzornik lub kartkę papieru,
podkładkę do mieszania farbek (ja mam opakowanie po płycie Indigo)
papierowy ręcznik (do odsączania wody)




 To bierzemy się do malowania!

1. Wybieramy 2 kolory farbek. Wyciskamy po kropelce na podkładkę.

2. Maczamy pędzelek w farbkach tak jak na zdjęciu.


 3. Na podkładce mieszamy kolory. I powtarzamy jeszcze raz. W trakcie malowania kroki te powtarzamy kilkukrotnie - na pędzel nie możemy nałożyć za dużo farby, więc żeby namalować kwiatka trzeba ciągle mieszać kolory. Pamiętajcie też o myciu pędzelka w międzyczasie.


4. Przykładamy pędzel do paznokcia. Możemy pociągnąć go do góry, zaokrąglić i przeciągnąć na dół. Można też po prostu go przyłożyć - jakbyśmy robiły proste kreski jedna przy drugiej (pamiętajcie o przerwach pomiędzy "płatkami").


Tutaj widać lepiej sposób z zaokrągleniem:

5. Za pomocą małego pędzelka lub dłutka robimy kropki.


6. Opcjonalnie za pomocą pędzelka możemy jeszcze obrysować kontur kwiatów.



Gotowe! Z tym zdobieniem chyba każdy sobie poradzi.

Teraz maki:

1. Powtarzamy kroki 1-3 tylko mieszamy czarny i czerwony.

2. Poćwiczcie trochę kreski, ja lubię po prostu delikatnie przesuwać je poziomo, aby utworzyć płatek.


3. Do gotowych kwiatków dodajemy łodyżki i liście. Cienkim pędzelkiem robimy kropeczki.







Uważajcie jak przesuwacie pędzelek, bo może wam wyjść coś takiego:


Teraz coś co pozornie wydaje się trudne, a jest najłatwiejsze ze wszystkich.

1. Powtarzamy kroki 1-3. Formujemy płatki, ale trzeba pamiętać żeby w środku pozostawić pustą "dziurę".


2. Do środku dodajemy kolejną warstwę płatków, ale tylko do tego miejsca, które zaznaczyłam na zdjęciu. 


 3. Następnie malujemy jakby serce (zawiniętym ruchem z lewej i z prawej). Wypełniamy lukę, która była na brzegu z lewej strony.



4. Pod różą możemy namalować również pąki - szybkim, zaokrąglonym ruchem.



Do listków mieszamy dwa kolory.


Malujemy je dwoma sposobami: lekko zawiniętym (jedno pociągnięcie pędzla) lub dwoma kreskami.



5. Kontury możemy obrysować precyzyjnym pędzelkiem. Ja dodałam jeszcze kropeczki.





Tak wyglądają wszystkie zdobienia:







Trzeba po prostu dużo ćwiczyć. Mi samej jeszcze daleko do tego, żeby robić kwiatki ta metodą poprawnie. Chciałam Wam tylko pokazać jak zrobić proste zdobienia już wypracowanymi ruchami pędzla.

Powodzenia! Dajcie koniecznie znać jak Wam poszło :)

4 komentarze:

  1. pięknie ci wychodzą te kwiaty ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. całkiem fajnie Ci wychodzą te kwiatuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. PRZEPIEKNE! dzięki za tutorial, na pewno się przyda jak w końcu wezmę się za to one stroke :)
    tylko jedno pytanie - skąd pędzelki?? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki dziewczyny :) pędzelki kupiłam w sklepie dobrarada, podstawowy zestaw (3 pędzle) kosztował ok.5 zł. Zwykłe pędzelki ze sklepu plastycznego też się nadadzą.

    OdpowiedzUsuń